Een goede werksfeer in de klas speelt een belangrijke rol in de werkmotivatie van leerlingen als het behoud van (startende) onderwijsprofessionals. Het gratis e-Book Klassenmanagement versterken vanuit een Interpersoonlijk Perspectief biedt handvatten om een veilige en motiverende leeromgeving te creëren.
Tim Mainhard, die zelf vanuit de Universiteit Leiden met de PO-opleidingen EMPO en ACPA deelneemt aan Onderwijsregio Haaglanden, bundelde met collega’s uit Wageningen en Utrecht inzichten uit 40 jaar onderzoek en praktijkervaringen samen in dit boek. Het document biedt naast een wetenschappelijke basis ook direct bruikbare tools om aan de slag te gaan met klassenmanagement vanuit een interpersoonlijk perspectief.
Het boek richt zich op aanstaande leerkrachten, hun opleiders en begeleiders, maar biedt ook ervaren docenten verdieping. De inhoud is toepasbaar in zowel het basis- als voortgezet onderwijs. Met een combinatie van theoretische achtergronden en praktische oefeningen helpt het docenten inzicht te krijgen in hun interacties met leerlingen en de sfeer in hun klas.
Gratis te downloaden
Klassenmanagement versterken vanuit een Interpersoonlijk Perspectief kan zowel in de vorm van een (gratis) e-Book als fysiek exemplaar worden verkregen via de website van Telos Uitgevers.